TA274

TA274 Signe Førre / Fagert

Balkansk musikk smelter Signe Førre sitt hjerte. Så langt tilbake som hun kan huske har tonespråket og rytmen fra Øst-Europa vært tilstede i Signes bevissthet. 

Feriehus i Tyrkia og et utall reiser til Montenegro, Bosnia og Kroatia la grunnlaget for en fascinasjon for østeuropeisk musikk, språk og kultur. Åpenheten og den inkluderende nysgjerrigheten som møtte Signe, gjorde sitt til at dragningen mot den balkanske kulturen festet seg hos den unge bassisten.

Den musikalske inderligheten og rytmekompleksiteten i balkanhalvøya sin kulturarv har fått Signe Førre til å ville blande dette sammen med den særegne norske musikktradisjonen. Ut kommer et helstøpt nytt utrykk der Signe leder en kvartett som har tentakler ut i et vidt spekter av sjangere. Signe Førre synger blant annet på serbisk, bulgarsk, bosnisk  og tyrkisk i tillegg til å utgjør selve bånngrooven i låtene, gjennom sine vakre 1800 kontrabass.

Jo Asgeir Lie på trekkspill, Kåre Opheim på trommer og Torbjørn Økland på strengeinstrumenter utgjør en spennende og stødig innpakning til låtene signert og arrangert av Signe Førre. Responsen fra Balkanhalvøya har vært overveldende, og tysk booking er i gang med å legge turne i München og Nürnberg.

Fagert er en kjærlighets erklæring til Balkan, tradisjonsmusikk, inkludering og fellesskap skapt av Signe Førre, Voss.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/jazz/signe-forre-fagert-vinyl

 

TA281_OuterSleeve_VSL12T02.indd

TA281 Lars-Ingar Meyer Fjeld / Slåtter av Johannes Dahle

Bestefar fra Oslo digga hardingfele, forteller Lars-Ingar Meyer Fjeld i debututgivelsen sin i 2016. Etter utallige turer med bestefar bak rattet og hardingfele i monitor, smittet lydbilde og historiene over på vesle Lars-Ingar, som vokste opp i Sandefjord. Denne oppdragelsen har nå resultert i enda ett soloprosjekt fra Lars-Ingar, nesten 8 år etter hans debut. 

Denne nye produksjonen har han viet til en av de store hardingfelebautaene i Telemark, Johannes Dahle (1890-1980) fra Tinn. Johannes lærte slåtter av bestefaren sin, Knut Dahle (1834-1921). Knut var hovedkilde til Edvard Grieg sitt opus. 72, som kanskje er et av Griegs mest sentrale verk. Knut Dahle er altså en svært betydelig brikke i norsk musikkhistorie.

Johannes komponerte et stort antall slåtter, og nå er vi inne ved kjernen i det som Lars-Ingar har festet til rillene denne gangen, nemlig slåtter signert av Johannes Dahle. Lars Ingar har tatt for seg kjente og mindre brukte slåtter, som helten Johannes etterlot seg etter et langt, rikt liv som spelemann. 

Slåttene etter Johannes slutter aldri å overraske sier Lars-Ingar. Alle detaljene, tonaliteten og grooven har vært sjelsettende for spelemannen fra Vestfold, som har dykket langt ned i slåttematerialet etter legenden Johannes Dahle. 

Ikke bare har musikken grepet Lars Ingar, men også geografien og kulturen. Den fenomenale spelemannen Lars-Ingar Meyer Fjeld har falt pladask for mannen, myten, musikken og kulturen; Johannes Dahle og Tinn.

Innspillingen er gjort ved Juke Joint studio i Notodden. Anders E. Røine har vært produsent.
https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/lars-ingar-meyer-fjeld-slatter-av-johannes-dahle-vinyl

 

TA279

TA279 Astrid Garmo / Sjugurd

Felespelar Astrid Garmo gjekk på Norges musikkhøgskule og bar på ein stor draum; å gje ut slåttar etter oldefaren, Sjugurd Garmo.

Garmo, ei grend i Lom, øvst i Gudbrandsdalen var plassen der Sjugurd Garmo (1896 – 1991) levde sitt liv som gardbrukar og spelemann. Han dreiv garden Uppigard Garmo, der han voks opp saman med mor si, bestemor og 3 tanter. Mor hans spelte trekkspel og Uppigard var ofte ein samlingstad for folk og musikk. Sjugurd Garmo gav frå seg garden til eldstesonen, Sigmund, omkring 1950. Etter den tida var han og kona Helene budeier på setra i Kleppdalen. Opphalda på Uppigardssetra i Kleppdalen vart produktive år som komponist. Han var særs glad i dyr, fjell og natur, og dette gav mykje inspirasjon til slåttane hans. Han meinte at han høyrde melodiar i naturen rundt seg, og komponerte ofte medan han gjekk i fjellet, noko ein høyrer ein i vemodet i musikken hans. Han komponerte både gammaldans- og bygdedansmusikk, og skreiv spesielt mange springleikar. Opp mot 50 slåttar er signert Sjugurd som er kjende for sitt tradisjonelle, men samstundes nytenkande særpreg.

Astrid Garmo har samla inn ein heil del arkivopptak etter oldefaren, som dannar grunnlaget for denne utgjevinga. 
https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/astrid-garmo-sjugurd-vinyl

 

TA278

TA278 Morgonrode / Det som blir

Med albumet “Det som blir” er det tredje albumet til Morgonrode ute! Gruppa leverer ein smakfull, melodisk, magisk og spennande miks av folkemusikk, eksperimentell musikk! Plata kjem digitalt og som vinyl.
Ute 19. april!

Morgonrode tar deg med inn i et magisk, musikalsk landskap der tradisjonelt slåttespill veves sammen med egne tekster, og bandets egne komposisjoner smelter sammen med improvisasjonspartier farget av gruppas nyanserte og varierte bakgrunn. 

Morgonrode brakdebuterte med Spellemannpris, folkelarmnominasjon og strålende kritikker med bandets selvtitulerte «Morgonrode» i 2019. I 2020 kom gruppa med sitt andre album med den underfundige tittelen "Du milde verden». Med den klanglige rikdommen av tre feler, langeleik, resonansstrenger, kontrabass og trommer, kombinert med fremoverlente groover og godt driv, har Morgonrode spisset sitt særegne banduttrykk og framstår som mer enhetlig enn noen gang.

https://www.platekompaniet.no/search?query=morgonrode

 

TA271

TA271V Vegar Vårdal / Slåtter fra Agder

Vegar Vårdal er her med albumet ”Slåtter fra Åseral”, med 17 slåtter fra Åseral. Alle slåttene er spilt solo på ulike hardingfeler. Vegar Vårdal er en av våre mest anerkjente folkemusikere. Han ble kjent med folkemusikken fra Åseral som liten, da faren Dag Vårdal begynte innsamling i området. Senere tok han master på Norges musikkhøgskole om alderdommelig trekk i slåttetradisjonen fra Rogaland og Agder, og har vært knyttet til folkemusikkarbeidet i Agder og Setesdal gjennom flere år.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/vegar-vardal-slatter-fra-aseral-vinyl

 

TA270

TA270V Eir / Om jeg lar deg sove må du våkne

Eir Vatn Strøm vant IntroFolk i fjor og ble samtidig årets unge folkemusiker.  På debutalbumet er det likevel langt mer moderne uttrykk som står i fokus, selv om du vil høre folkemusikkinspirasjon på noen låter. Musiker og låtskriver Eir Vatn Strøm ble "Årets unge folkemusiker 2022" etter at hun vant finalen i IntroFolk under Folkelarm. Hun var nylig å se på Rockefeller som support for amerikanske Lissie. 

Med dette albumet ønsker hun å vise til folket at folkemusikk er levende, moderne, hipt og relevant, og i kombinasjon med elektronikk dannes en ny, minimalistisk og groove-basert pop-sound. Tekstene er gjerne sørgelige, og hun tar ofte i bruk tradisjonelle tekster og melodier. Hennes største musikalske inspirasjonskilder er Tom Waits, Robyn, Amanda Bergman og Sidsel Endresen. 

Med seg i bandet har hun Jomar Jeppsson Søvik (trommer), Ask Vatn Strøm (gitarer) og Hedda Hammer Myhre (mellotron, elektronikk og vokal). Eir sitt instrument er en kombinasjon av vokal, kraviklyre, elektronikk og lys.


https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/eir-om-jeg-lar-deg-sove-ma-du-vakne-vinyl

 

TA251

TA251V Malmin / Dei lokka meg 

Duoen Malmin fokuserer på folkemusikken frå Suldal og Bjerkreim i Rogaland og tek utgangspunkt i arkivopptak av dei gamle meistrane. Nokre av slåttane er lagt så tett opp til utøvaren som mogleg, medan andre er medvite dratt i andre retningar.

 Her vert det mellom anna eksperimentert med å filtrere nokre av slåttane gjennom munnharpeskalaen (naturskalaen) og gamle langeleikskalaer. Instrumenta som vert nytta omfattar tradisjonelle instrument frå folkemusikken, som til dømes hardingfele, vanleg fele, langeleik og munnharpe, men her vert også gitar og mandolin nytta. Dei to sistnemnde instrumenta har fått mikrotonalt oppsett, for å betre kunne spegle tonaliteten frå arkivopptaka.
 
Anders Hana og Olav Christer Rossebø har båe allsidig musikalsk bakgrunn. Olav frå diverse folkemusikk, Anders mest frå diverse jazz- og rockegrupper.


https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/malmin-dei-lokka-meg-vinyl

 

TA250

TA250V Julie Alapnes / Helleristning

Den spennende musikeren Julie Alapnes fra Tromsø kommer her med sitt album nummer to. Musikken er som før en blanding av nord-norsk folkemusikk og et moderne lydbilde, inspirert av pop og andre sjangrer.  

Plata har Julie kalt Helleristning. Var helleristningene kunst eller var det symboler for å lære videre tradisjoner og kunnskap? Hva kommer til å være rissa inn i steinen etter oss når vi forsvinner? Og kan musikken vi lager leve i 11.000 år slik som helleristningene? 

Julie Alapnes: fiddle, octave fiddle, vocals
Petter Carlsen: baryton guitar, acoustic guitar, vocals
Halvard Rundberg: pump organ, acoustic guitar, vocals
Aleksander Kostopoulos: drums & percussion

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/julie-alapnes-helleristning-vinyl

TA245

TA245V Rasmus Kjorstad / Spelstund

Etter å ha gjeve ut fleire plater med band som Kjorstad brothers, Morgonrode, Reolô og Vassvik kjem Rasmus Kjorstad ut med si fyrste soloplate. På plata spelar Kjorstad fele, oktavfele og langleik.

Det har aldri før vore gjeve ut plate med tradisjonelt langleikspel frå Gudbrandsdalen. Langleiken som vart brukt under innspelinga hadde ikkje sett dagsljos på over 130 år før Rasmus bles støv og spindelvev av klenodiet. Antakeleg bygt av ein lokal finsnikker på oppdrag frå ei på nabogarden der Rasmus voks opp. Skalaen på langleiken er langt unna dagens standard og ein kan lure på kva som har skjedd på alle dei åra.

Jarnfrid Kjøk har skrive ei innleiing til plata i tekstheftet, og der skriv ho mellom anna: „På plata tolkar Rasmus Kjorstad godleikane sine og viser kva spel- og tonalitetsideal han står for. I tillegg til skildringa av samarbeidet med Erik Bjørke inneheld heftet forteljingar om Storodden og andre spelmenn, også slåttenamn og -risper. Saman utgjer plata og tekstheftet alle elementa i det som var og er ei tradisjonell spelstund.”
 


https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/rasmus-kjorstad-spelstund-vinyl
 

TA252

TA229V Vetrhus, Ulvo og Barrikmo / Frå høge himmel

Lokale julesalmar i ny og glitrande utgåve frå trioen Vetrhus, Ulvo og Barrikmo bringer lokale juletonar tilbake der dei høyrer heime; i stova di.

Åshild Vetrhus – folkesong (Tindra m.fl. )
Andreas Ulvo - flygel, synth, claviola (Ingrid Olava, Mathias Eick, Thom Hell m.fl)
Morten Barrikmo - klarinett ar (Trondheim jazzorkester, Oslo Sinfonietta, KORK, BIT20 Ensemble.)

”Frå høge himmel” er ei splitter ny juleplate kor ein får høyra lokale tradisjonelle julesalmar frå heile Rogaland. Men, kor lystig var eigentleg jula før i tida? Tekstane som er henta fram her, står i kontrast til nisseskjegg og glitter. Melodiane er inderleg insisterande og stemma til Åshild Vetrhus får fram spennet frå det skjøraste nære til det borrande dramatiske, på ein måte som gjer at håra reiser seg og set oss tilbake i sinnsstemning og tid. Åshild er til stades i tekstane på ein måte som gjer me kjenner lukta av slit, strev og eit liv frå hand til munn. Til tross for dette; du verda for nokre flot te og finurlige melodiar dette kalde tekstuniverset har fått. Noko av melodimaterialet kjenner me igjen og er blitt slagarar i kyrkja. Songen ga også løfter og håp. Håp om betre tider på den andre sida. Salmane har overlevd på ulikt vis frå generasjon til generasjon. Griseslaktarar, jegrar, ordførarar, liksongarar, bønder og autodidakte kirurgar, alle borte nå, har vore med på å vidareføra denne gripande formidlartradisjonen frå avgrunnen si utømmelege 

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/ashild-vetrhus-fra-hoge-himmel-vinyl
 

Morgonrode

TA220V Morgonrode / Du milde verden

Etter å ha brakdebutert med Spellemannspris, Folkelarmnominasjon og strålende kritikker med fjorårets selvtitulerte «Morgonrode», er gruppa nå endelig klare med sitt andre album. Plata, med den underfundige tittelen «du milde verden», tar deg med inn i et musikalsk landskap der fortid, framtid og nåtid smelter sammen. Tradisjonelt slåttespill veves sammen med egne tekster, gamle ridderballader får ny drakt, og bandets egne komposisjoner smelter sammen med improvisasjonspartier farget av gruppas nyanserte og varierte bakgrunn.
 
Morgonrode er en eldre skrivemåte for «morgonrauda», den røde himmelen ved soloppgang, og er et godt bilde på bandets måte å lage folkemusikk på. Her står musikken fritt til å utfolde seg i nye himmelretninger etterhvert som soloppgangen tiltar og solstrålene brer seg utover dagen. Gruppa består av noen av landets ypperste, mest kreative og ettertraktede musikere, og har etter et svært aktivt konsertår vokst enda tettere sammen. Med den klanglige rikdommen av tre feler, resonansstrenger, kontrabass og trommer, kombinert med fremoverlente groover og godt driv, har Morgonrode spisset sitt særegne banduttrykk og framstår som mer enhetlig enn noen gang.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/morgonrode-du-milde-verden-vinyl
 

TA216

TA216V Vårdal og Tidman / 1700

Endelig er Patrik og Vegar sitt tredje album på plass i hyllene. Denne gangen finnes den på LP og CD i tillegg til på de vanlige strømmetjenestene. Helt fra de delte de første bounty-sjokolade i kantina på Norges Musikkhøgskole i 1996 har de holdt sammen og utforsket det folkemusikalske landskap. Nå inviterer de alle inn i deres nye lekne musikalske samarbeid.

Musikksmaken har Patrik og Vegar også delt helt fra de traff hverandre på NMH. Denne har for det meste rot i den rene slåttemusikken for en eller to feler og den folkelige barokkmusikken. Platene de har gitt ut tidligere, «Finnskogen Brinner» og «Grådask – Gråvær», viser at de tar slåttene inn i deres egen form for lekent og uforutsigbart samspill. Til denne utgivelsen har de gravd seg ned i støvete notesamlinger og spilt gjennom over tusen melodier fra titals notebøker. Melodiene til 1700 ble til slutt hentet fra Mestmacher (Bergen), Skomager (Røros), Bruu (Tønsberg), Balterud og Krogh (Oslo), Råmelius (Närke), Leffler (Sörmland), Blidström (Västergötland), Donat og Dahlgren (Småland), Anne Magdalena Bach sin notebok, og til slutt noen av Dahlhoff sine nedtegninger av svenske dansemelodier i en samling som ligger i Berlin.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/vegard-vardal-patrik-andersson-tidman-1700-vinyl

 

TA212

TA212V Camilla Granlien / Jeg går i tusen tanker

Folkesanger Camilla Granlien har spilt inn plate med jazzmusikerne Jo Skaansar på kontrabass, Andreas Utnem på flygel og Helge Andreas Norbakken på trommer. Musikalsk er dette et møte mellom folkemusikken og jazzen hvor historiene blir fargelagt av musikerne sammen. I 2016 fikk Camilla spørsmål om å lete i Musikkarkivet Hedmark og lage en konsert av det hun fant. Sangene var så flotte, historiene store og dramatiske og arrangementene musikerne lagde sammen ble så fine at hun bestemte seg for å spille de inn på plate.

Sangene forteller om savn, kjærlighet, løsrivelse, ulykke og heltemot. Sangene ble skrevet ned fra midten av 1800-tallet fram til 1980, men historiene strekker seg enda lenger tilbake. Med denne innspillingen vil de også få et enda lengre liv og nye lyttere.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/camilla-granlien-jeg-gar-i-tusen-tanker-vinyl
 

TA204

TA204V Reolo / Andre sida

Endelig kommer supergruppa REOLÔ med LP, Andre Sida. Fellesnevneren i bandet er Vest-Afrika musikk som på mange måter minner om norsk slåttemusikk når det gjelder tonalitet, ornamentikk tematikk og ikke minst groov. Suggererende rytmer og modale underlag passer særdeles godt til springar og gangar. I tillegg er musikantene kjent fra impromiljøet og blander dette lekkert inn på toppe av det hele.

Reolô er navnet på ei hulder som dukker opp flere steder i gamle historier fra Sødorp i Gudbrandsdalen. Skiva handler om et stormfult og dramatisk kjærlighetsforhold mellom huldra Reolô og en anonym felespiller.

Musikerne er:
Hans Hulbækmo
Rasmus Kjorstad
Hans Kjorstad
Anders E. Røine

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/reolo-andre-sida-vinyl
 

TA197

TA197V Morgonrode / Morgonrode

Med eit rått og ærleg utrykk eksperimenterer Morgonrode med tradisjonell og improvisert musikk. Etter å ha pløyd ny jord i folkemusikkverdenen med to singelslipp er det endelig tid for en fullengder. 

Med et fritt og oppriktig uttrykk viser Morgonrode en kreativ måte å lage folkemusikk på, hvor målet er at musikken vokser og utfolder seg fritt i nye himmelretninger. De tradisjonelt skolerte musikerne tar alle triksene i boka i bruk, når kammermusikk, strykekvartetter, tradisjonelle slåttespill, vare folketoner og klangbaserte improvisasjoner smelter sammen til en overjordisk lyd som bare kan kalles Morgonrodersk.

- Morgonrode er en eldre skrivemåte for «morgonrauda», den røde himmelen ved en soloppgang, og er for oss symbolet på den nye retningen å arrangere og spille de tradisjonelle slåttene og sangene på. Vi har jobbet hardt og lenge med å smelte uttrykkene våre sammen, og vi føler at vi har klart å finne fram til vårt helt egne og unike avtrykk, forteller vokalist og felespiller Helga Myhr.

Repertoaret til bandet spenner seg fra springar og gangar til salmer, viser og bånsuller - både tradisjonelle og nye slåtter og tekst. Det er det særegne i musikken; tonaliteten, rytmene og klangen, som pirrer musikerne, og musikken blir til gjennom eksperimenter med materialet via improvisasjon og nye komposisjoner.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/morgonrode-morgonrode-vinyl
 

TA193

TA193V Johanne Flottorp / Johanne Flottorp

Å vere aleine er noko me hardingfelespelarar er vande med frå tidleg av. I alle fall har det vore slik for meg. Eg har opptredd aleine med fela i over 20 år, og eg har øvd aleine på rommet mitt i like mange år. Sjølv om eg speler mykje saman med andre og er avhengig av å musisere på den måten òg, er det noko spesielt med solospelet som eg alltid vender tilbake til.

For når eg tenkjer over det, er eg ikkje aleine når eg speler solo. Eg har ein heil armé av folk bak meg. Kvar slått eg spelar på denne utgjevinga, har eg ein spesiell relasjon til. Og eg har også ein relasjon til kjelda, anten det er eit levande menneske eg har vore på besøk hos, om det er ei note eller om det er eit opptak. Bak alle desse skjuler det seg lange rekker av nye kjelder, som alle speler på lag med meg.
Som hardingfelespelar frå Åmli har eg vakse opp mellom to store hardingfeleområde; Setesdal og Telemark. Det har musikken frå heimtraktene mine, med Tovdal som musikalsk sentrum, bore preg av. Og heilt frå eg var lita har eg spelt like mykje spel frå nabostrøka som frå Tovdal, noko som har gjort til at eg stadig har oppdaga nye spelemenn, nye former, nye slåttar, nye område. Denne plata er eit resultat av det.
Når eg ser over slåttelista som er med her, tenkjer eg at tradisjonane eg har vakse opp med rommar mykje. Her er det slåttar med ulik karakter, og her er det både klassikarar og mindre kjende slåttar. Eg har alltid vore glad i små slåttar, og eg synest ikkje dei står noko tilbake for større variantar som finst andre stadar i distrikta.
Ofte må småformene vike dei store på til dømes kappleiksscener aller andre arenaer der ein skal få inn mykje info på kort tid. Men her er det rom for å vise eit større spekter, vise kven eg er og kva eg liker. For meg handlar det å vere hardingfelespelar mykje om å ta val.  Mest av alt betyr det kanskje å velje korleis eg kan spele som meg sjølv samtidig som eg tek vare på det kjeldene mine har jobba fram gjennom mange år. Jakta på meg sjølv som spelemann tek ingen ende. Men utan alle dei som har vore før meg, hadde eg kanskje aldri funne ut korleis eg har lyst til å låte.
/ Johanne Flottorp

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/johanne-flottorp-johanne-flottorp-vinyl

 

TA186

TA186V Hekla stålstrenga / Elske og ære

"Elske og ære" er tittelen 'på det sjuande albumet til Hekla stålstrenga!

Bandet er kjende for ei særeigen blanding av folkemusikk, viser og pop og har etterkvart drage på seg fleire songar som har gått inn i den norske visekanonen. Songar som Har du Fyr, Folketonen, Vise ved Vintersolkverv og Siste Sang er musikk mange har eit forhold til. Nå kjem bandet altså med ny musikk og allereie har singlane frå plata gjort seg bemerka med å få mykje speletid på NRK P1.

Konsertane med Hekla Stålstrenga er energi, tett på publikum og dyp musikalitet blanda med humor, speleglede og sæs kompetente musikantar. Bandet består av nokon av landets mest markante musikarar på sine respektive instrument. Noko som gjer at alle medlema er ettertrakta når andre artistar ønskjer seg musikalske partnarar i prosjekta sine.

Tittelen «Elske og ære» er ein av songane på plata, skrive av Ragnhild Furebotten. Furebotten står som vanleg bak mange av melodiane til bandet. Nytt for dette albumet er at både Furebotten, Nymo Trulsen og Bruvoll leverer frå seg, ikkje berre melodiar - men også eigne tekster. I tillegg har blant andre Ola Bremnes, Helge Stangnes, Malvin Skulbru, Geir Vildgren og Ronny Trælvik levert tekstar til plata.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/hekla-stalstrenga-elske-og-aere-vinyl

 

TA182

TA182V Julietnorth / Julietnorth

Det nordnorske stjerneskuddet Julie Alapnes har de siste årene reist rundt i verden med fela og utviklet en særegen tone og stil.

Hun kjennetegnes som en energisk vind med tunge groovs på den ene siden og lyrisk lekkerhet som det motsatte. Hennes spektakulære debutalbum "Julietnorth" er en samling av låter som hun har skrevet i løpet av denne tiden. Forankringen i tradisjonell musikk og hennes vilje til å forene et spekter av ulike uttrykk danner grunnlaget for dette musikalske universet. De finurlige melodiene trives i det filmatiske landskapet hvor trøorgel, mørk barytongitar, drivende trommer og Julies karakteristiske felespill utgjør grunnstammen i hennes egen musikalske verden.

Låta "Æ ligg i snø" fra den kommende plata er en hyllest til vinteren og handler om å hengi seg til naturen og stoppe opp litt i hverdagen. Hva skjer om man bare legger seg ned i den varme snøen og lar verden passere forbi i et øyeblikk? Låta er en energisk og nesten euforisk beskrivelse av hvordan man løser problemer best med litt snø i nakken.

 https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/julietnorth-julietnorth-vinyl

 

TA172

TA172V Hekla stålstrenga / Velkommen inn

Hekla stålstrenga presenterer en blanding av nyskrivne og gamle julesanger. Trygve Hoff, Ragnar Olsen, Halvdan Sivertsen, Helge Stangnes og Ola Bremnes har levert bidrag til nye nord-norske tradisjoner. Sammen med gamle juleslagere som Nord-norsk julesalme er dette albumet ein manifstasjon av nord-norske juletradisjoner!

Snøfnugga daler stille ned. Dei er så reine. Krystalla glinsar i snøen. Like vakre no som før. Den store snømannen blei bygd av gamle og unge hender. Den kramme snøen måtte rivast av ullvottane. Endeleg kom desember til oss. Så gjekk vi rundt juletreet. Han far spelte fele og ho mor kompa på pianoet. Mens vi andre i familien song «Det lyser i s ille grender av tindrande ljos i kveld». Det lukta pinnekjøtt og kålrabistappe over heile huset. Julegåvar og papir lå strødd utover golvet. Vi ga og vi fekk. Takka pent og delte ut varme klemmar. Denne julekvelden. Alle var komen heim til jul. Vi var så glade, pynta i det finaste vi eide. Då vi song om bornet som blei født denne heilage natta, at lyset viste veg, om stille snø og velsigna fjell og djupe dalar. Åra går og minna er det kjæraste vi har. Sterke minne kjem alltid tilbake. Vi ønsker dei velkommen inn.
// Anne Nymo Trulsen

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/hekla-stalstrenga-velkommen-inn-vinyl
 

TA149

TA149V Hulbækmo & Jacobsens familieorkester / På snei

Hulbækmo & Jacobsens familieorkester består musikerne Tone Hulbækmo og Hans Fredrik Jacobsen med de to sønnene Hans og Alf Hulbækmo, som også er erfarne musikere! Tilsammen er de musikalsk kaos og overskudd, servert med rike folkemusikktradisjoner! 

En familie som i alle år har hatt musikken som en felles arena har startet eget familieorkester! Brødrene Hans og Alf var tidlig med på lasset i inn og utland sammen med mor og far Tone og Hans Fredrik, og har etterhvert gått sine egne veier innen musikken. I orkestret møtes familien på en spennende arena der hver enkelt bidrar med sitt svært personlige uttrykk og innfallsvinkel. Familieorkesteret ønsker å formidle et frodig og lekent musikalsk univers på tvers av sjangre. Sammen har de reist rundt i store deler av verden der de har blitt inspirert av folkemusikk fra ulike kulturer og av mennesker de har møtt på veien. Alt dette putter de opp i familiens egen musikalske gryte der hver og en kommer med sine bidrag fra jazz, impro, blues, folkemusikk, middelaldermusikk og egenkomponert musikk. Ut kommer et meget personlig musikalsk heksebrygg der en kan kjenne igjen elementer fra ulike sjangre, men her i en helt egen tapning.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/hulbaekmo-jacobsens-familieorkester-pa-snei-vinyl

 

TA148

TA148 Kjorstad brothers / Pusinshi Ulla

Kjorstadbrorne frå Fron er unge og ambisiøse, dei er utmerka felespelarar, dei er utforskande og studerer ved NMH. No tek dei folkemusikken på alvor og utviklar nytt, kraftig samspel

Den norske folkemusikktradisjonen kjem til sin beste rett i soloformatet. Det er fordi leikane ofte har ei enkel grunnform som gjennom ornamentikk, større og mindre variasjonar, samt personlege særtrekk kva gjeld tonalitet og rytmikk, vert til mykje meir avansert og impulsiv musikk. Saman med kveding, eller «å syn­gje gåmålt», som Kristian P. Åsmundstad kalla det, er felemusikken noko av det mest særeigne kulturelle ut­trykket vi har her til lands.

Historia til den arrangerte folkemusikken i Noreg er mykje mindre interessant. Den norske folkemusikken fekk på eit tidspunkt im­pulsar frå klassisk europeisk musikk. I det nasjonalromantiske uttrykket forsvinn dei viktigaste el­ementa i folkemusikken, nemleg den skeive tonaliteten, dei asymmetriske rytmane og dei ujamne periodane. Musikken vert meir straumlineforma og mindre eige­narta.

“Vi har vore så heldige å veksa opp med denne musikken, men har også vore opptatt av å sjå i andre retningar, som barokkmusikk av mellom anna J. S. Bach og H. I. F. Biber, via 60- og 70-talets folkemusikkrørsle i Storbrittania, som  til samtidsmusikk- og improutøvarar som Nils Økland, Christian Wallumrød, Streifenjunko, Sheriffs of Nothingness, Moskus og andre med tilknytting til plateselskap som SOFA, ECM og Hubro. 

Det er i alle fall vår enorme respekt for den eldre slåttetradisjonen i Gudbrandsdalen som ligg i botn, og vi trives godt med å ta tak i noko som er ekstremt lokalt, for så å setje det inn i ein større kontekst

Lydmester, Audun Strype, forstod umiddelbart at vi ville ha fram det råe og upolerte i musikken. Han har på mange måtar vore ein raud tråd i prosjektet, med røtene sine på Fron har han reist verda rundt i teneste for all slags rar musikk. Med god støtte fra produsent Anders E. Røine har vi fått selvutllit til å kjøre denne ideen helt ut”

God lytting!

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/hans-p-kjorstad-pusinshi-ulla-vinyl

TA138

TA138 Hekla stålstrenga / Ventetid

Med albumet Ventetid fører Hekla Stålstrenga sin egen musikalske arv videre på aller beste vis.

Det nye albumet har fått tittelen «Ventetid», og her har Hekla Stålstrenga fått nyskrevet tekstmateriale fra Halvdan Sivertsen, Ola Bremnes, Rawdna Carite og Malvin Skulbru.

– Men vi har også tonesatt dikt av Inger Hagerup, Jon Foss, Tove Ditlevsen og Robert Burns. Vi har altså hentet inn tekster fra andre, men skrevet all musikken selv, sier Tore Bruvoll i Hekla Stålstrenga
 


https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/hekla-stalstrenga-ventetid-vinyl

 

TA82

TA82 Sver / Fruen

Ein «usømeleg nytelsespakke» kallar gutane i Sver sitt andre album, og vil med det utbringe ein musikalsk skål til festen, jentene, musikken og livet! Frå folkemusikkens djupaste klangbotn har dei meisla fram eit kraftfullt lydbilete på sine akustiske instrument. Det energiske samspelet pumpar liv i slitne kvardaghjarte og gjev tilhøyarane ein helsebringande lykkerus!


Dei endar sjølvsagt alle opp som fruer til slutt. Men før det. Før det, reiser dei på festival, dansar og drikk, er vakne heile natta og lærer slikt det ikkje blir undervist i på skulen, og sjølv om det er fyrste gong, gjer dei alt som om det er siste gong og dei hoppar i takt med musikken kastar på hovudet slik at det lange håret flagrar vilt frå side til side og er i eitt med takta, spelemannen, rommet.

Sjølve omslaget til «Fruen» er ei blanding av moderne tresnitt, blanda saman med nasjonalromantiske innslag og ein god porsjon villskap. På innsida finn ein 11 tekstar som gjev musikken ei ny djupne.

https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/folkemusikk/sver-fruen-vinyl